Pravilnik o potpori – zamjena motora NN 138-20 16 prosinca, 2020
U NN 138/20 objavljen je novi Pravilnik o uvjetima, kriterijima i načinu dodjele potpore u okviru mjere I.21. „Energetska učinkovitost i ublažavanje klimatskih promjena – zamjena motora“. Prijava će biti moguća nakon objave natječaja, a do tada se zainteresirani mogu upoznati s uvjetima i postupkom za sudjelovanje u natječaju.
Obratite pažnju da su prihvatljiva ulaganja u zamjenu glavnih motora ribarskih plovila, pod sljedećim uvjetima:
a) za plovila duljine <12 metara, snaga novog motora u kW mora biti manja ili jednaka snazi motora kojeg se zamjenjuje
b) za plovila duljine ≥12<18 metara, snaga novog motora u kW mora biti najmanje 20 posto manja u odnosu na snagu motora kojeg se zamjenjuje
c) za plovila duljine ≥18<24 metra, snaga novog motora u kW mora biti najmanje 30 posto manja u odnosu na snagu motora koji se zamjenjuje.
Motor mora biti službeno certificiran u skladu s člankom 40. stavkom 2. Uredbe (EZ) br. 1224/2009.
Iznimno, u slučaju plovila za koje nije potrebna certifikacija snage motora, prihvatljivo je ulaganje u zamjenu motora za kojeg je usklađenost snage provjerena u skladu sa člankom 41. Uredbe (EZ) br. 1224/2009 i fizički inspekcijski pregledana kako bi se osiguralo da snaga motora ne prelazi snagu motora utvrđenu u povlastici.
UREDBA VIJEĆA (EZ) br. 1224/2009 od 20. studenoga 2009:
Snaga motora
Članak 39.
Kontrola snage motora
1. Zabranjeno je obavljati ribolov ribarskim plovilom koje je opremljeno motorom čija je snaga veća od one koja je navedena u povlastici za ribolov.
2. Države članice osiguravaju da certificirana snaga motora ne bude premašena. U okviru izvješća iz članka 118. države članice obavješćuju Komisiju o mjerama kontrole koje su poduzele kako bi osigurale da certificirana snaga motora ne bude premašena.
3. Troškove povezane s certificiranjem snage motora države članice mogu u cijelosti ili djelomično naplatiti od korisnika ribarskih plovila.
Članak 40.
Certificiranje snage motora
1. Države članice odgovorne su za certificiranje snage motora i izdavanje certifikata ribarskim plovilima Zajednice kod kojih je snaga porivnog motora veća od 120 kilovata (kW), osim plovila koja se isključivo koriste mirujućim ribolovnim alatom ili dredžama, pomoćnih plovila i plovila koja se koriste isključivo u akvakulturi.
2. Za novi porivni motor, zamjenski porivni motor i tehnički izmijenjeni porivni motor ribarskih plovila iz stavka 1. nadležna tijela država članica izdaju službeni certifikat kojim potvrđuju da motor ne može razviti najveću stalnu snagu veću od one koja je navedena u certifikatu. Taj se certifikat izdaje jedino ako motor ne može razviti najveću stalnu snagu veću od navedene.
3. Nadležna tijela država članica mogu povjeriti certificiranje snage motora klasifikacijskim društvima ili drugim gospodarskim subjektima koji su dovoljno stručno osposobljeni za tehničko ispitivanje snage motora. Ta klasifikacijska društva ili drugi gospodarski subjekti potvrđuju da porivni motor ne može razviti snagu veću od one koja je službeno navedena jedino pod uvjetom da ne postoji mogućnost povećanja kapaciteta porivnog motora iznad certificirane snage.
4. Zabranjeno je korištenje novog porivnog motora, zamjenskog porivnog motora ili tehnički izmijenjenog porivnog motora ako taj motor nije službeno certificirala dotična država članica.
5. Za ribarska plovila koja su obuhvaćena režimom upravljanja ribolovnim naporom ovaj se članak primjenjuje od 1. siječnja 2012. Za ostala se ribarska plovila primjenjuje od 1. siječnja 2013.
6. Detaljna pravila za primjenu ovog odjeljka donose se u skladu s postupkom iz članka 119.
Članak 41.
Provjera snage motora
1. Nakon obavljene analize rizike, države članice, na temelju plana uzorkovanja izrađenog prema metodologiji koju je donijela Komisija u skladu s postupkom iz članka 119., provjeravaju sukladnost podataka o snazi motora, te u tu svrhu koriste sve podatke o tehničkim značajkama dotičnog plovila koji su na raspolaganju upravi. Posebice provjeravaju podatke navedene u:
(a) | zapisima sustava za praćenje plovila; |
(b) | očevidniku o ribolovu; |
(c) | međunarodnoj svjedodžbi o sprečavanju onečišćenja zraka (svjedodžba EIAPP) izdanoj za motor u skladu s Prilogom VI. Konvenciji MARPOL 73/78; |
(d) | svjedodžbi o klasi koju je izdala priznata organizacija za inspekciju i nadzor brodova u smislu Direktive 94/57/EZ; |
(e) | svjedodžbi o pokusnoj plovidbi; |
(f) | Registru ribarske flote Zajednice; |
(g) | svim drugim dokumentima koji sadrže relevantne informacije o snazi plovila ili drugim povezanim značajkama. |
2. Ako analiza podataka iz stavka 1. ukaže da je snaga motora ribarskog plovila veća od snage koja je navedena u njegovoj povlastici za ribolov, države članice fizički provjeravaju snagu motora.