MAGROS 2020: Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija 30 rujna, 2020

32. tradicionalnu, najveću konferenciju za proizvođače i trgovce MAGROS 2020. organiziraju poslovni časopis – Suvremena trgovina i Hrvatska gospodarska komora, uz potporu Predsjednika RH, u srijedu, 7. listopada 2020. u dvorani tvrtke KRAŠ u Zagrebu s početkom u 9 sati.

Ovogodišnji cilj skupa trgovaca i proizvođača zamišljen je kao pokušaj otvaranja rasprave i dolaska do odgovora na nove izazove koji stoje, prije svega, pred maloprodajom. Otuda i tematski okvir: Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija.

Nova maloprodaja (New Retail / Omnichannel) izraz je koji Alibaba koristi za opisivanje spajanja internetske i izvanmrežne trgovine digitalizacijom cijelog lanca vrijednosti maloprodaje u korist trgovca i potrošača i tvrtke koja omogućuje tu transformaciju. To je novi oblik i platforma poslovanja koja koristi podatke o digitalnim plaćanjima za stvaranje nove učinkovitosti i operativne sposobnosti u logistici, marketingu i razvoju proizvoda; podržava trgovce novim alatima i uvidima koji smanjuju troškove i potiču prodaju; a kupcima nudi prilagođen doživljaj kupovine na mrežnim i izvanmrežnim prostorima.

Ecommerce Europe i EuroCommerce zajednički su pokrenuli Europsko regionalno izvješće o e-trgovini 2020. Izvješće za 2020. godinu pokazuje da je Zapadna Europa i dalje najrazvijenije tržište e-trgovine u Europi sa 70 posto tržišnog udjela u ukupnom B2C internetskom prometu i najvećim brojem e-kupaca (83 posto), a slijedi južna Europa s 15 posto tržišnog udjela ukupnog B2C internetskog prometa.

Rast prodaje e-trgovine dosegao je 636 milijardi eura u 2019., što je 14,2 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Prognozira se da će europski promet e-trgovine narasti na oko 12,7 posto i doseći 717 milijardi eura u 2020. godini. Pokazatelji koji će biti prezentirani na MAGROS 2020 pokazat će da se Hrvatska kreće u tom rasponu.

COVID 19 i promjene u ponašanju potrošača traže da upoznamo novoga potrošača. Ponašanje potrošača radikalno se promijenilo pod utjecajem COVID-19. Razumijevanje tih promjena, koje će se vjerojatno dogoditi, pomoći će tvrtkama da planiraju brži oporavak i prilagođavanje. Jasno je da je obustava rada u mnogim djelatnostima i poslovnim aktivnostima duboko utjecala na život ljudi. Razdoblje zaraze, samoizolacije i ekonomske nesigurnosti promijenit će način ponašanja potrošača, u nekim slučajevima i godinama.

Iz istraživanja konzultantske kuće McKinsley proizlaze tri bitna pogleda u stvaranju cjelovitog sagledavanja novog potrošača, koji se očekuje nakon COVID-19:

  • COVID-19 mijenja način ponašanja potrošača u svim aspektima njihovog života.
  • Veliki pomaci u „novo ponašanje“ skrivaju značajne razlike. Ponašanje potrošača vjerojatno će varirati dok ne postignemo sljedeću normalu. Koliko će trajati to očekivano stanje ovisit će, tvrde stručnjaci McKinsleya, o nizu čimbenika, uključujući zadovoljstvo novim iskustvima, demografiju, infrastrukturu i ozbiljnost recesije.
  • Tvrtke moraju preispitati kako se i gdje povezati s potrošačima. Oni bi trebali očekivati da će naići na strukturalne izazove i preokrete u više dimenzija. Ukupna potrošnja se smanjuje, potrošačka košarica prolazi kroz značajne promjene u miksu, a potrošači mijenjaju načine na koje dobivaju svoje informacije.
  • Te promjene zahvaćaju osam temeljnih područja gdje promjene dolaze do izražaja: dom, kupovina, posao, zdravlje i dobrobit, zatim učenje, zabava, putovanja i mobilnost te, na kraju, komunikacija i informacije.

Kroz uvodna predavanja i panel posjetitelji će saznati što u tom pogledu mogu očekivati i kako se pripremiti za novu fazu razvoja maloprodaje. Puni utjecaj pandemije COVID-19 na sektor, pokazat će se tek sljedeće godine.